
Виклики електромобільності в Європі: проблеми та перспективи
Електромобільність, яка стала популярною серед політиків, виявилася залежною від субсидій, які в Європі скорочують. Це змушує автовиробників шукати нові рішення для залучення клієнтів.
Китайські бренди використовують субсидії, «надуваючи» показники продажів через дилерів. Німецька Асоціація автомобільного бізнесу (ZDK) вказує на зниження реального попиту на електромобілі в Німеччині.
«Попит з боку приватних клієнтів скорочується вже два роки, комерційні реєстрації теж стагнують. Лише самостійна реєстрація виробників та дилерів стимулює статистику реєстрації, не створюючи жодної реальної доданої вартості на автомобільному ринку», - коментує президент ZDK Томас Пекрун.
Самостійна реєстрація дозволяє виробникам продавати авто дилерам, які реєструють їх як нові. У першій половині 2025 року такі реєстрації зросли вдвічі, тоді як приватні реєстрації знизилися на 9%.
Китайські виробники отримують фінансові заохочення за продажі, але в Європі таких субсидій немає. Вимоги до викидів CO2 змушують автовиробників продавати більше електромобілів, щоб уникнути штрафів.
- 2025-2029 роки: 93,6 г CO2/км;
- 2030-2034 роки: 49,5 г CO2/км;
- 2035 рік і далі: 0 г CO2/км.
Політики ігнорують кризу продажів, задовольняючись штучною динамікою. Реальні стимули для розвитку електромобільності відсутні, що викликає негативне ставлення автовиробників до екологічних вимог.
Маніпуляції зі статистикою продажів можуть призвести до економічних та соціальних наслідків, адже автомобільна промисловість Європи забезпечує 14 мільйонів робочих місць.