
Власники електромобілів знають, що менше навантаження на батарею сприяє її довговічності. Однак нове дослідження з університету Стенфорда вказує, що реальна експлуатація з розгонами та паузами може подовжити строк служби акумулятора майже на 200 тисяч кілометрів.
У статті журналу Nature Energy зазначено, що динамічні цикли заряджання/розряджання в реальних умовах ефективніші за рівномірні навантаження, які моделюють у лабораторіях. Короткочасні струмові імпульси та паузи уповільнюють хімічне старіння елементів.

Сучасні батареї краще захищені від неправильної експлуатації завдяки покращеному охолодженню та системам захисту.
Дослідження показало, що під час звичайної «імпульсної» експлуатації батареї зберігають ресурс на 38% довше, ніж передбачають стандартні моделі. Щоденне водіння з розгонами та зупинками менш шкідливе для батареї, ніж стабільне навантаження.
Проте перегрів залишається головним ворогом батарей. Важливо не тримати авто зі 100% заряду або в «нульовому» стані та не залишати його на зарядці після досягнення мети. Особливо це важливо під час заряджання на швидкісних терміналах.

Перегрів шкодить батареї, але індикатор температури рідко доступний на панелі приладів.
Тренд останніх років свідчить, що батареї стали надійнішими. Наприклад, Tesla гарантує збереження не менш ніж 70% ємності протягом восьми років, а Hyundai надає гарантію на 8 років або 160 000 кілометрів.
Сучасні електромобілі мають удосконалені системи охолодження батарей, краще програмне забезпечення для заряджання та ефективніші двигуни. Еволюція систем охолодження стала поштовхом до прогресу в швидкості заряджання.


